نحوه رسیدگی به اعتراضات مالیاتی خرید و فروش

بخشنامه جدید نحوه رسیدگی به اعتراضات مؤدیان در دادرسی مالیاتی توسط مرکز دادرسی مالیاتی ابلاغ شد. این بخشنامه که با شماره ۲۰۰/۱۴۰۳/۱۱/۱۶ منتشر شده، به بررسی چگونگی رسیدگی به اعتراضات اشخاص نسبت به اطلاعات و اطلاعیههای خرید و فروش و بارنامه در فرآیند دادرسی مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده میپردازد.
مفاد کلیدی بخشنامه جدید
-
تأکید بر رعایت مفاد بخشنامه توسط هیأتهای حل اختلاف مالیاتی
-
الزام مجریان قرار کارشناسی به پیروی از دستورالعملهای جدید
-
تبیین دقیق بند (۵) بخشنامه برای رسیدگی به اعتراضات مؤدیان
-
اطلاعرسانی به نمایندگان هیأتهای حل اختلاف و مجریان قرار کارشناسی
اهمیت این بخشنامه برای مؤدیان مالیاتی
این بخشنامه با هدف تسهیل فرآیند دادرسی و افزایش شفافیت در رسیدگی به اعتراضات مؤدیان تدوین شده است. با اجرایی شدن آن، مؤدیان میتوانند انتظار داشته باشند که اعتراضات آنان با دقت و طبق مقررات یکسان مورد بررسی قرار گیرد.
اقدامات لازم برای اجرای بخشنامه
مدیران دادرسی مالیاتی موظف شدهاند مفاد این بخشنامه را به نمایندگان هیأتهای حل اختلاف و مجریان قرار کارشناسی اطلاعرسانی کنند تا اطمینان حاصل شود که مقررات مربوط به وظایف هیأتها در فرآیند رسیدگی به طور کامل اجرا میشود.
تاریخ انتشار:
شهریور 20, 1404
